Strona główna Kontakt Dyrektor Wicedyrektor Sekretariat
 
    





1.   8.00 - 8.45   - 10 min
2.   8.55 - 9.40   - 15 min
3.   9.55 - 10.40 - 10 min
4. 10.50 - 11.35 - 10 min
5. 11.45 - 12.30 - 20 min
6. 12.50 - 13.35 - 10 min
7. 13.45 - 14.30   - 5 min
8. 14.35 - 15.20   - 5 min
8. 15.25 - 16.10

16 maja 2019 r.
Zawody w pływaniu na trzebińskim basenie - kolejny raz z rzędu SP 8 najlepiej pływającą szkołą w gminie!

 
  
  
  
  
  
  
  
  
 


5-9 kwietnia 2019 r.

W dniach 5-9 kwietnia uczennice z klas VI, VII oraz VII wzięły udział w warsztatach językowych EuroWeek. Odbyły one się w malowniczym Długopolu Zdroju w Kotlinie Kłodzkiej.

Euroweek jest prowadzony przez wolontariuszy z całego świata, którzy mają za zadanie pomagać uczestnikom w poszerzaniu ich horyzontów odnośnie różnych kultur oraz podnosić umiejętności potrzebne do międzynarodowej współpracy. W tym celu wolontariusze przekazują informacje z zakresu historii, ekonomii, turystyki, kultury oraz mieszkańców i tradycji swoich krajów w sposób interaktywny, jak również bardzo osobisty, a co za tym idzie, niezwykle przystępny, co sprzyja zapamiętywaniu i rozumieniu poruszanych zagadnień.

Program Euroweek podnosi poczucie pewności siebie uczestników poprzez zróżnicowane zadania, mające na celu integrację grupy i budowanie teamu, a także poprzez warsztaty językowe, odgrywanie ról, prezentacje, rozmowy motywacyjne oraz dyskusje grupowe z wolontariuszami.

Niejednemu uczestnikowi, gdy przyszło się pożegnać, zakręciła się łezka w oku…

   
   
 

więcej zdjęć TUTAJ


Co nowego u zuchów?



  zobacz TUTAJ


A   U   T   Y   Z   M jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka. Oznacza to, że u dotkniętych nim dzieci obserwuje się objawy nieprawidłowego funkcjonowania we wszystkich obszarach rozwoju.
   Pierwsze symptomy autyzmu pojawiają się bardzo wcześnie, często już u kilkunastomiesięcznych niemowląt, ale zawsze są widoczne przed ukończeniem przez dziecko 3 roku życia. Choć autyzm można zdiagnozować już u bardzo małych dzieci, to często diagnozuje się go również u nastolatków, a nawet osób dorosłych. Nie leczony może prowadzić do bardzo głębokich zaburzeń funkcjonowania w późniejszym wieku.
    Warto pamiętać, że zaburzenia autystyczne mają bardzo zróżnicowany charakter, nie tworzą jednolitego obrazu co do symptomatologii i głębokości zaburzeń. Dlatego obecnie w literaturze światowej używa się określenia „spektrum zaburzeń autystycznych”.

 

ZACHOWANIE DZIECKA Z AUTYZMEM :

    • nie uczestniczy w zabawie z rówieśnikami,
    • lubi samotność,
    • bardzo rzadko się uśmiecha,
    • bardziej interesuje się kontaktem z przedmiotami niż ludźmi,
    • ma mimikę twarzy, która nie wyraża wielu emocji,
    • zazwyczaj unika kontaktu wzrokowego z inną osobą,
    • bywa nadpobudliwe i impulsywne,
    • nie reaguje na swoje imię,
    • często wpada w agresję bez wyraźnego powodu,
    • prawie wcale nie mówi,
    • wprowadza przedmioty w jednostajny ruch obrotowy,
    • kiwa, obraca się w jednym miejscu bez przerwy,
    • ma utrudnione kontakty z innymi ludźmi,
    • jeśli rozmawia - to na jeden temat,
    • jest nadwrażliwe na dźwięki i dotyk,
    • nie biega w podskokach,
    • nie ma spontanicznych odruchów.

     

       Nie ma dokładnych danych co do liczby osób z autyzmem w Polsce. Jednak przyjmując dane z badań epidemiologicznych przeprowadzanych w różnych krajach należy ocenić, iż w Polsce osób tych może być co najmniej 30 000, a nawet dużo więcej.
    Terapia pomaga osobom z autyzmem coraz lepiej orientować się w świecie i wykorzystywać własny potencjał.
        Osoby z autyzmem i ich rodziny spotykają się z brakiem zrozumienia dla ich odmienności . Zmagają się nie tylko z bodźcami czyhającymi na każdym kroku, ale też z ludźmi , którzy nie akceptują ich odmienności. Wierzymy, że aby zmienić świat dla osób z autyzmem, wystarczy zrozumieć. Zrozumieć trudności z którymi się zmagają. Zrozumieć odmienność. Zrozumieć, aby zmienić ich życie na lepsze.

    Pedagog Specjalny : A.Sroka

    2 3 4 5
    Wydarzenia - rok szkolny 2017/2018